Tuesday, August 30, 2016

Evelini talk show

Teen seda, mida varem pole teinud (OK, vist kunagi tudengina 20 a tagasi korra tegin...) ehk lähen talk show publikuks stuudiosse.
Salvestatakse Evelin Ilvese jutusaadet tabava pealkirjaga "Evelin". Seda sümboliseerib vist ka stuudios olevatel ekraanidel plinkiv, viiulivõtit meenutav pookstav, millest hea tahtmise juures võib välja lugeda päevakangelase initsiaalid: EI.
Nagu eelreklaamist ja saate formaadist aru saan, tahetakse Evelinist vormida midagi Eesti Oprah` taolist. Ehk siis: lihtne jutushow. Teemaks lahutus. Saates on kolm intervjuud, neist viimane kahe inimesega korraga. Abielupaar Jörbergid. Näen TV3 stuudiole taksoga lähenedes proua Jörbergit, kes meenutab Kleopatra muumiat -- ja mustaks värvitud pealaega härra Jörbergi. Olles päris aus, pean tunnistama, et kõigepealt arvan, enne kui nad ära tunnen, et tegu on USA white trash`i stiilis paarikesega, kes end stuudiopublikuna teostab.
Nagu ütlesin oma Facebooki-arvustuses "uuenenud" ajakirjale mood -- "Taust: Eestis on kahtlemata juba aastaid olnud liiga palju naisteajakirju. Üldiselt vaatavad nad ühes suunas, kirjutavad samadest inimestest, ja seda üsna ühtemoodi. Valitseb selline ninnu-nännu stiil ning tavaliselt ei saa me porteteeritavast eriti midagi teada. Peale eraeluliste detailide, muidugi. Ja need ajakirjad lähevad üsna tihti pankrotti."
Sama kehtib kahtlemata teleformaadi suhtes. Eesti telejaamade ajaloos on hästi palju suurte ambitsioonidega alustatud, aga kiiresti ekraanilt kadunud naissaatejuhtide katsetusi. 
Kas keegi mäletab Ingrid Peeki "Stereot" kõigest mõni aasta tagasi?
Ise kahtlustan, et eriti naissaatejuhtidele saab tihti saatuslikuks seesama ninnu-nännu stiil ning nende inimeste külalisteks kutsumine, kes oma oma loo juba mitu korda ära rääkinud.
Sama häda on Evelini ja Jörbergidega. Nende mõlemi teine ühine abielu kõlab väga tuttavalt, ju nad on olnud ikka päris mitmes naistekas, nii kirjutavas pressis kui teles. Saate lõpuks tõuseb Üllar püsti ja liigutab end rütmiliselt (päris tantsuks seda liigitada ei saaks, ka parima tahtmise juures) ja ühtlasi maigutab oma suud. Muusika tuleb fonogrammilt. Kui diivanil istuv ja oma eraelust sisuliselt mitte midagi rääkiv Jörberg mõjub iseenesest sümpaatse, klassikaliselt introvertse Eesti mehena, siis lauljana hakkab tast veidike hale. Eriti kui võrrelda teda mõttes just stuudioekraanilt nähtud noorepõlvepildiga (piltilus noort Bruce Springsteeni meenutav mees koos sama silmipimestavalt kauni prouaga). Jörberg võiks olla kena hästisäilinud vanem härrasmees. Selle asemel on ta valinud klouni välimuse: uskumatult pruun, mustaks värvitud karikatuursed vuntsid ja juuksed, Donald Trumpi päevitus. Sama kehtib kahjuks ta naise kohta.
Ja kõige lõpuks reklaamib Evelin päris Oprah`kombel "kräpivaba" jäätist ja kõik stuudiosse tulnud saavad endale neid ka.
Publik meenutab rahvast Mustamäe trollis.
Ja nüüd saate esimeste külaliste juurde: nendeks on keegi psühhoteraapiaga tegelenud ja lahutuseteemalise raamatu välja andnud Kaire Talviste. Temaga tehtud Evelini intervjuu on kõige pikem -- või tundub see lihtsalt nii? "Kui igav!", õhkavad kaks tädi mu selja taga.
Mina aga jõuan oma mõtetega selleni, et telestuudios on parem, kui on naise puhul ka huuli rõhutatud. Nii Evelinil kui Kairel on need heledad. Kui Evelini kellukesekujulisele pastelsele pitskleidile koos toon toonis kingadega ei ole mul midagi ette heita, siis tema enda koloriidis ma nii kindel pole. Tugevalt päevitunud nahk, ülilühikesed lumivalged juuksed ning heleroosad huuled ei tee 50-le lähenevat naist tingimata nooremaks.
Teine asi -- olen märganud, et panen tähele grimmi peamiselt siis (ja hakkan seda detailselt analüüsima!), kui mul igav.
Saate nael on arvatavasti Evelini jutusaate väljakuulutatud aususe ja isiklikkuse kehastus. Tema abikaasa Karli Lambot. Miks tuleb endassetõmbunud ja tõsise mehe mulje jättev Evelini eks saatesse, kus peab oma saatejuhist esimesele naisele aru andma, kas ta tõesti hakkas seda esimesena petma?
Saame teada, et kui Evelin oli THI-ga tuttavaks saanud ja tahtis oma tollasele abikaasale kõrvalsuhte üles tunnistada ning kutsus selle tõsiseks jutuajamiseks restorani, jõudis mees temast ette ja teatas, et tal on keegi teine. Illustratsiooniks on taas noorepõlvepildid stuudioekraanil. See on ka saate absoluutselt ainus visuaal. Kui viimaseks mitte arvestada stuudios luusida lastavat saatejuhi koera.
Selle intervjuu ajal on Evelin ilmselgelt kõige rohkem oma sõiduvees. Muidu ta protestib, kui peab saate, külaliste ja teemade sissejuhatusi mitu korda ütlema. "Jäätise kohta ma küll enam ei räägi!" -- ja teeb seda siiski, kui saate meeskond teda palub.
Üldiselt on mul raske ette kujutada, mis võib olla see ainus lause või fakt, mis selle saate kohta, mis kahtlemata vähemalt alguses suurt meediatähelepanu naudib, kollase meedia esikaantele jõuab.
Evelini esimene mees saatekülalisena? See, et ta (vist...) pettis oma naist esimesena? Huvitab see kedagi?
Huvitab kedagi järjekordne kohalik katse Oprah`t teha?

No comments:

Post a Comment